Jednosmenski rad

Pilot-projekat „Obogaćen jednosmenski rad“

Pilot-projekat „Obogaćen jednosmenski rad“ u OŠ „Sveti Sava“ realizuje se od 16. septembra 2019. godine, u vidu dodatne podrške za učenike od prvog do osmog razreda u Badnjevcu. U projektu učestvuju učenici od 1. do 8. razreda i tri nastavnika.

Projekat podrazumeva realizaciju četrnaest različitih interaktivnih radonica raspoređenih na mesečnom nivou. Uspešno sporovođenje radionica i zainteresovanost velikog broja učenika za učešće u aktivnostima, za kratko vreme, dalo je izuzetne rezultate, te je naša škola postala primer dobre prakse na državnom nivou. Takav uspeh potvrdila je i poseta ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladena Šarčevića, 5. novembra 2019. godine, kao i drugih zvaničnika na državnom i lokalnom nivou.

Radionice sa određenim aktivnostima realizuju se svakodnevno po utvrđenom terminu, tj. prema rasporedu koji je predočen kako učenicima i roditeljima, tako i nastavnicima. Radionice se realizuju svakog dana nakon časova i prilagođene su, u potpunosti, redovnoj nastavi i bez ometanja iste. Planirane aktivnosti sprovode se u dogovoru sa učenicima i na osnovu njihovih interesovanja, a u skladu sa predviđenim mesečnim planom. Škola u izdvojenom odeljenju u Badnjevcu ima sve uslove za realizaciju projekta „Obogaćen jednosmenski rad“.

Uz sve navedeno, važno je istaći i očigledne prednosti realizacije ovog pilot-projekta:

  • Učenici pozitivno reaguju na realizaciju aktivnosti i radionica;
  • Rado se odazivaju ovakvom vidu nastave i izuzetno su saradljivi i posvećeni radionicama;
  • Predano rade i učestvuju u angažmanima, u istraživačkom radu i modelovanju proizvoda;
  • Broj učenika ne opada, naprotiv, povećava se, što ukazuje na njihovo zadovoljstvo i želju da se priključe ovakvoj vrsti vannastavnih aktivnosti;
  • Svakom učeniku pružena je neophodna dodatna podrška u učenju, kroz usvajanje određenih znanja o samom učenju i metodama učenja ,ali i samoj primeni usvojenog gradiva na određenim zadacima, kroz uvežbavanje i rešavanje određenih zadataka;
  • U zavisnosti od vremenskih uslova, ali i od same teme koja se obrađuje, aktivnosti se sprovode u učionici ili dvorištu, odnosno, na sportskom terenu i virtuelnih učionica;
  • Učenici, kao ni nastavnici nisu opterećeni ocenjivanjem, već sve aktivnosti i zadatke rade sa uživanjem prepušteni kreativnosti, talentu i trenutnom doživljaju date teme;
  • Vannstavni prces koji se sprovodi na nivou „Obogaćenog jednosmenskog rada“ u našoj školi predstavlja jedan od nastavnih procesa u budućnosti.
  • Uspeh naše škole jeste što ide u korak sa vremenom, prateći sve savremene evropske tokove i trendove, čime se pozicionira visoko u školskom sistemu.