Тим за обезбеђивање квалитета и развој установе
Тим за обезбеђивање квалитета и развој установе
Тим за обезбеђивање кватета и развој установе бави се праћењем реализације циљева и задатака и остварености стандарда наставних предмета, праћењем постигнућа ученик и вредновањем постигнућа ученика у односу на образовне стандарде.
1.Рад наставницима
- Помоћ наставницима у коришћењу стандарда за развијање тестова и других форми за процењивање знања и вештина ученика
- Разматрање и анализирање резултата таквих дијагностичких тестова
- Уочавање недостатака у раду ученика/наставника који су узроковали изостанком кључних компетенција
- Предлагање наставницима одговарајућих педагошких мера и праћење њихових ефеката на већој групи ученика
- Помоћ у изради планова и програма допунске наставе (како допунском наставом обезбедити оствареност основног стандарда)
- Помоћ при изради ИОП-а у прилагођавању стандарда и образлагању.
Напомена: У доношењу одлуке, исказе стандарада треба игнорисати када се извештава о напретку ученика са тешкоћама у развоју.
2. Рад са ученицима
- При праћењу успеха и напредовања ученика стандарди;
- Омогућавају увид у то шта се од ученика очекује, шта треба да науче, који су суштински делови градива;
- Омогућавају лакшу идентификацију ученика којима је потребан корективни рад;
- Помажу у препознавању, откривању и идентификовању даровитих ученика;
- Подстичу одговорност ученика за сопствено напредовање јер дају јасну информацију о томе шта се од њих очекује.
3. Рад у стручним органима
- Подизање нивоа информисаности наставника о образовним стандардима наставног предмета;
- Помоћ при изради плана имплементације образовних стандарда у:
- планирању,
- припремању,
- реализацији,
- праћењу и вредновању ученичких постигнућа,
- извештавању на нивоу појединачног ученика и
- извештавању на нивоу школе.
4. Истраживање образовно – васпитне праксе
- Сагледавање општих и посебних услова за одвијање образовно-васпитне праксе.
- Појединачне школе се не могу поредити само на основу ,,процента” ученика који достижу одређени ниво постигнућа без узимања у обзир специфичних околности у којима школа и њени наставници раде.
- Одређивање специфичних околности и њиховог утицаја на стандарде.