Тим за инклузивно образовање
Тим за инклузивно образовање
За ученика коме је услед социјалне ускраћености, сметњи у развоју, инвалидитета, специфичних тешкоћа у учењу и других разлога потребна додатна подршка у образовању и васпитању школа обезбеђује отклањање физичких и комунацијских препрека и зависно од потреба, доноси и индивидуални образовни план ( ИОП1 или ИОП2 ) којим би се отклониле физичке и комуникацијске препреке. За ученика са изузетним спообностима школа доноси ИОП3.
Циљ ИОП-а: Постизање оптималног укључивања детета и ученика у редован образовно-васпитни рад и његово осамостаљивање у вршњачком колективу.
Задаци Тима за инклузивно образовање :
- Доношење плана и програма рада;
- Организовање активности на основу програма;
- Сарадња са интерресорном комисијоМ;
- Анализа актуелне школске ситуације, идентификација деце са потешкоћама и потреба за додатном подршком;
- Помоћ у изради и примени ИОП планова, праћење реализације ИОП-а и евалуација;
- Вредновање остварености и квалитета програма рада;
- Вођење евиденције-педагошког досијеа ученика;
- Пружање додатне подршке ученицима са сметњама у развоју;
- Пружање додатне подршке родитељима ученика са сметњама у развоју;
- Пружање додатне подршке наставницима-планирање и реализација стручног усавршавања наставника
Предвиђена је јединствена методологија за израду ИОП-а, која обухвата следеће кораке:
- Анализа ситуације и прикупљање података о детету,
- Израда педагошког профила детета,
- Одређивање приоритета у пружању подршке,
- Развијање стратегије подршке, крајњих циљева пружања подршке и детаљног плана активности.